Govoriti o pojmu SEO optimizacija (Search engine optimization) ili u prevodu optimizaciji web stranica za pretraživače, pomalo je nezahvalno. Mnogi od vas koji imate web stranicu misle da je rad na web stranici završen time što je web stranica napravljena, postavljena na servere i objavljena, te da je to sasvim dovoljno.
Međutim, kada u Google-u pretražujete ključne riječi koje su relevantne za vašu web stranicu, nema vas u rezultatima pretrage ?! Shvatate da nešto nije uredu.
Ono što vam je potrebno jesu aktivnosti i metode koje podrazumjeva SEO optimizacija da bi se vaša stranica izborila za dobru poziciju na pretraživačima. Taj proces nazivamo optimizacija stranice za pretraživače ili skraćeno SEO optimizacija .
Najbolji način da se web stranica nađe na visokom mjestu u rezultatima pretrage jeste da imate relevantan i originalan sadržaj na stranici. Zlatno pravilo kaže “Content is King“, ali to je samo jedan aspekt dobre pozicije na pretraživačima.
SEO optimizacija je složen i relativno dug proces, ali se ukratko može podijeliti u nekoliko osnovnih faza koje je potrebno implementirati sprovodeći uspješnu SEO kampanju.
Početna analiza web stranice
Na početku analiziramo vašu web stranicu. Obavljamo tehnički pregled i utvrđujemo na kojoj platformi radi vaša web stranica, da li postoje ikakvi problemi sa tehničkog aspekta, da li je potrebno osvježiti stranicu u dizajnerskom i sadržajnom smislu itd. Takođe, u ovoj fazi vršimo inicijanlu analizu konkurentskih web stranica kako bi mogli u narednim fazama napraviti pravilnu strategiju.
Definisanje ciljeva kampanje
Nakon inicijalnih istraživanjam, pristupamo utvrđivanju osnovnih ciljeva vođenja SEO kampanje. Od vas dobijamo ulazne podatke o tome šta bi voljeli da ostvarite na kraju kampanje, šta je primarno u vašem biznisu, vašu viziju razvoja web stranice itd. Nakon toga definišemo osnovne ciljeve koje ćemo dostići na kraju SEO kampanje tj. postupanja koje podrazumjeva SEO optimizacija.
Istraživanje ključnih riječi
Slijedeća faza je faza planiranja vremenskih okvira implementacije definisanih ciljeva, a na osnovu istraživanja ključnih riječi/fraza relevantnih za vašu web stranicu tj. vaš biznis.
U predhodnoj fazi vi ste nam rekli za koje ključne riječi ili fraze se želite pozicionirati. Ali, da li ste sigurni da baš te ključne riječi ili fraze najbolje opisuju vašu web stranicu ?!
Svaka web stranica ima neke ključne riječi koje vi kao vlasnih stranice favorizujete. Međutim, to ne znači da će vam baš te ključne riječi donijeti najviše posjetioca. Tu dolazi do izražaja naša uspješnost da pronađemo najbolje ključne riječi koje opisuju vašu web stranicu i koje će vam donijeti najviše posjetilaca.
Ovo je relativno dug proces, ali kada konačno imamo spisak najboljih ključnih riječi, možemo preći na fazu izmjene sadržaja web stranice u skladu sa listom koju smo formirali. Ovo je gotovo najvažnija faza SEO optimizacije i potrebno ju je uraditi prije definisanja off-page optimizacije (povezivanjas adrugim web stranicama).
ON-page SEO optimizacija ili korekcije na samoj web stranici
Prije nego počnemo sa off-page optimizacijom moramo provjeriti da li stranica funkcioniše na pravi način, da li posjeduje sve tagove bitne za SEO optimizaciju, da li postoje interni linkovi i ako ne postoje napraviti ih itd. Ovo je dio on-page optimizacije, odnosno korektivne metode na samoj web stranici. U ovoj fazi pravimo i korektivne aktivnosti na dizajno, ukoliko su potrebne.
OFF-page SEO optimizacija ili povezivanje s drugim web stranicama
Povezivanje sa drugim web stranicama (eng. link building) je možda i najvažnija faza SEO otimizacije. Međutim, bez sprovođenja prethodno pisanih koraka i najkvalitetnije linkanje neće obezbjediti očekivani rezultat.
Off–page SEO optimizacija je naopširnija faza i može se razložiti u veliki broj podkategorija (back linkovi, prijavljivanje u direktorije linkova, pisanje članaka, participiranje na socijalnim mrežama itd.)
Ne želimo vas opterećivati metodama koje radimo, ali u ovoj fazi odrađujemo najveći dio posla i ovaj period traje minimalno tri mjeseca za uspješnu SEO kampanju.
Analiza dostignutih rezultata i korektivne mjere
Poslije određenog vremena, obično na kraju mjeseca, analiziramo postignute rezultate i pravimo korektivne aktivnosti.
Na kraju prvog mjeseca nemoguće je dobiti pravu sliku ostvarenih rezultata. Najrelevantniji podaci mogu se dobiti tek nakon tri mjeseca od početka SEO kampanje. Nakon toga, potrebno je radili kontinuirane, blage aktivnosti, da bi se postignuta pozicija i održala.
Fokusiranje na SEO optimizaciju, te usmjeravanje glavnice aktivnosti u tom smjeru je osnova za uspješno pozicioniranje web stranice. Gledano dugoročno, pravilno postavljena SEO optimizacija (SEO kampanja) najbolja je investicija u web stranicu tj. u biznis, jer više posjetilaca znači više potencijalnih klijenata.
SEO optimizacija je ključna faza u razvoju Vaše web stranice…
Ako Vam treba SEO optimizacija – mi vam možemo pomoći …
REZIME: