Blog

Vi razvijajte Vaš biznis, sve ostalo prepustite nama ...

SEO optimizacija – osnovne tehnike

Decembar 29th, 2012 | WebFABRIKA Sarajevo | Tags:

U nastavku ćemo ukratko prikazati osnovne tehnike SEO optimizacije o kojima bi svaki vlasnik web stranice treba voditi računa. Napominjemo da je ovo vrlo uprošten prikaz, ali vam može dati solidnu sliku o najbitnijim tehnikama SEO optimizacije.

Optimizirajte web stranicu za posjetioce, a NE za pretraživače

Ovo možda zvuči čudno i čini se pogrešnim, ali nije. Pretraživači tragaju za najboljim sadržajima na Internetu za njihove korisnike, ljude koji koriste njihove servise pretrage. Kada radite optimizaciju web sajta, uvijek ovo imajte na umu. Ne trudite se previše svidjeti Google. Napravite dobre sadržaje za njegove korisnike i Google će vas zavoliti.

Stalno istražujte ključne riječi i fraze koje su komplementarne vašem sajtu i trudite se biti konkurenti za što više ključnih fraza, pogotovo za one koje nisu previše eksploatisane i eksponirane.

Ukoliko je vaš web sajt star nekoliko mjeseci li godinu dana i nije toliko eksponiran , a želite se boriti za što bolju poziciju na Google-u, onda morate voditi računa o jednoj stvari. Vrlo je teško biti “veliki” među velikima koji su dugo na Internetu. Treba biti vješt i pronaći svoju šansu, tj. segmente na koje veliki nisu obratili dovoljno pažnje, a imaju vezu sa vašim sajtom. To je dugotrajan proces, ali je rezultat vrijedan i suštinski. Neka vam uvijek bude na umu prva stavka u ovom tekstu: “Optimizirajte web stranicu za posjetioce, a NE za pretraživače.”

Napravite jasnu tematsku kategorizaciju sajta i kroz menije istaknite dijelove koji su vam najbitniji i pri tome koristite najbolje anchor tekstove i alt atribute kako bi ih Google bolje uočio.

Ovime posjetiocima i pretraživačima šaljete jasnu sliku da su to segmenti web stranice koji su vam bitni, pa ako su vama bitni, onda ih Google smatra bitnim.

Web stranicu tako napravite da bude “na ti” sa Google botovima (robots, crawlers…)

Imate veoma dobar alat Google Webmaster Tools pomoću kojega možete analizirati ove parametre i vidjeti da li vam je web stranica “hakovana”, kako je vide Google botovi itd. Ne stavljajte NIKADA ključne riječi ili fraze isključivo u Flash ili Javascript ili samo kao tekst u okviru .jpg , jer Google botovi vas neće vidjeti i time ćete ih usporiti.

Google i Flash su nikako ne vole. Ukoliko vam je sajt urađen u Flashu, bez kopije sadržaja u html-u, teško da će se biti SEO optimiziran. Jednostavno Google ne voli Flash sajtove. Naravno da danas postoje tehnike optimizacije Flash sajtova, ali su one relativno komplikovane sa aspekta uloženog truda i vremena koje je potrebno da se sajt izbori za bolju poziciju.

Vodite računa o html tagovima, tj. title tag, meta description i H1 – H5 atributima

Ukoliko neki izraz posebno (H1-H5) označite ili ga boldirate, Google će smatrati da je taj naslov bitan za vas i daće mu veću važnost, te će se web sajt brže pozicionirati za tu frazu. Sada ćete se sigurno pitati zašto onda sav sadržaj ne boldiramo i posebno istaknemo. Jednostavno, to tako ne ide. Google je veoma “inteligentan” i u bilo kojoj vrsti takmičenja, varanja ili pokušaja varanja, vi i vaš web sajt ćete izvući deblji kraj.

OBAVEZNO nastojte da ima sajt koji ima SEO nazive stranica.

Znači nikako npr. www.mojsajt .com/index.php?option=com_content&amp, nego npr. : www.mojsajt .com/osnovne-tehnike-SEO-optimizacije Google voli logične naslove pojedinačnih stranica i ovo je veoma bitan segment SEO optimizacije.

Ne brinite previše oko Google page rank-a pošto Google PR nije pravo mjerilo uspješnosti web stranice.

Google PR se obnavlja 1-2 puta godišnje i ne predstavlja pravo stanje vrijednosti web stranice. Nije nebitan, ali ne predstavlja ključni parametar kada želite analizirati SEO vašeg sajta. Zašto ? Evo npr. www.WebFABRIKA.ba uopšte nema PR, pošto je stara tek 4 – 5 mjeseci (bili smo na drugoj domeni). To ne predstavlja prepreku da budemo dobro optimizirani i da nas korisnici posjećuju.

Pravite mrežu linkova prema vašem web sajtu tj. radite offpage optimizaciju i tražite backlinkove. Naravno, morate poštovati principe koji su opće prihvaćeno kod ove vrste optimizacije.

Morate biti jako oprezni kada ovo radite, jer Google svaki pokušaj varanja skupo kažnjava. Možda ste pomislili da možete napraviti 20 blogova i sve ih vezati prema vašem web sajtu i time ostvariti više backlinkova ? Da, napravili ste to, ali Google vas posmatra …

Uđite u svijet socijalnih mreža (Facebook, Twitter …) i počnite promovisati Vaš web sajt.

Facebook, Twitter, Digg … Jako korisno, nemojte se bojati reklamirati vaše sajtove na socijalnim mrežama, pogotovo u grupama koju su tematski vezane za vaš sajt. Generalno ovakve aktivnosti dovode korisnike. Naravno, obezbjedite im sadržaje koji će ih zadržati i potaknuti da ponovo posjete Vašu web stranicu.

Kontinuirano pratite Google Analytics i posmatrajte koje stvari funkcionišu,a koje ne. Pokušajte shvatiti zašto nešto ne ide i probajte to popraviti. Radite korektivne mjere i prilagođavajte se potrebama posjetilaca. Ono što funkcioniše, primjenite na druge dijelove stranice.

SEO optimizacija je dugotrajan, detaljan i “mukotrpan” posao, ali krajnji rezultati će biti očiti i sigurno ćete biti zadovoljni kada vidite da se broj posjeta na vaš sajt polako povećava, što vam je i bio cilj. Google Analytics je odličan i besplatan alat za analizu posjećenosti web stranica.

To je to. Ovo su osnove SEO optimizacije web stranica koje vam mogu prikazati koliko je pravilna optimizacija sajta bitna u postavci uspješne online strategije nastupa Vaše kompanije na Internetu. Naravno da u ovom tekstu nije moguće prikazati sve tehnike koje se koriste prilikom optimizacije, ali vam mogu dati dobar prikaz onoga što je veoma bitno, a vrlo često se zaboravi ili se ne pridaje velika pažnja.

Neka Vam ostane u memoriji pitanje: “Koja je svrha web sajta ako ga niko ne posjećuje …” .

I jednostavno, to je stvarno tako …

REZIME:

SEO optimizacija je dugotrajan, detaljan i “mukotrpan” posao, ali krajnji rezultati će biti očiti i sigurno ćete biti zadovoljni kada vidite da se broj posjeta na vaš sajt polako povećava, što vam je i bio cilj. Google Analytics je odličan i besplatan alat za analizu posjećenosti web stranica.
Tekst objavio: plus.google.com/+WebFABRIKASarajevo
Datum objave: 11/03/2014
Pretraživači tragaju za najboljim sadržajima na Internetu za njihove korisnike, ljude koji koriste njihove servise pretrage. Kada radite optimizaciju web sajta, uvijek ovo imajte na umu. Ne trudite se previše svidjeti Google. Napravite dobre sadržaje za njegove korisnike i Google će vas zavoliti.
Optimizirajte web stranicu za posjetioce, a NE za pretraživače ! Google svaki pokušaj varanja skupo kažnjava.

 
Bavimo se izradom web stranica, online marketingom i SEO optimizacijom u cilju visokog pozicioniranja web stranica koje napravimo.