Opisati sve oko pojma SEO optimizacija na jednostavan način nije lako, ali nije ni toliko teško. SEO optimizacija je kontinuiran proces, ali postoje relativno jednostavne metode koje će sigurno poboljšati SEO optimizaciju na vašoj web stranici.
Razmislite o slijedećoj činjenici: online pretraga i rezultati te pretrage imaju najveću dugoročnu važnost u usporedbi sa ostalim vidovima promocije. Ukoliko planirate uložiti sredstva i vrijeme na poboljšanje opće pozicije vašeg sajta (online marketing), razmislite o ulaganju tih sredstava u optimizaciju, jer SEO optimizacija sajta za pretraživače ili skraćeno SEO (eng. Search engine optimization) je definitivno najbolja investicija.
Veća eksponiranost, veći promet prema sajtu, više posjetilaca
SEO optimizacija se može podijeliti na 4 osnovne dijela:
1. Istraživanje ključnih riječi i fraza
2. On-page SEO optimizacija ili optimizacija na samoj web stranici
3. Razvoj relevantnih sadržaja na web stranici
4. Off-page SEO optimizacija tj. link building ili povezivanje sa drugim web stranicama
Pročitajte ovaj kratki tutorijal, primjenite to na svoj sajt i dobit ćete posjetioce, a samim tim i više potencijalnih klijenata.
Istraživanje ključnih riječi
Istraživanje ključnih riječi i fraza je osnovni i temeljni dio aktivnosti koje podrazumjeva SEO optimizacija, ali dio kojem vlasnici web stranica ne posvećuju previše pažnje. Prema našem iskustvu, malo veće ulaganje vremena i energije u ovoj fazi, imat će veliki efekat u kasnijim fazama kao i u ukupnim SEO rezultatima. O tome smo pisali na linku “Kako biti prvi na Google”.
Istraživanje ključnih riječi je opsežan proces i ovim aktivnostima počinje SEO optimizacija.
Prilikom odabira ključnih riječi i fraza, vodite računa da ne odabirete striktno samo riječi koje su rezultatat pretraživanja, već da treba prepoznati ključne riječi koje ispunjavaju slijedeće kriterije:
Relevantnost – identificirajte ključne riječi i fraze koje odgovaraju vašem biznisu, tj. imaju smislenu vezu sa onim o čemu govori vaša web stranica. To možda zvuči lako, a razmislite o činjenici da se za te ključne riječi bori i vaša konkurencija. Pojedine ključne riječi izgledaju atraktivno i u potpunosti opisuju vaš web sajt ili vaš biznis, ali isto tako i drugima izgledaju primamljivo. S druge strane, prilikom istraživanja ključnih riječi pojavit će se riječi i fraze koje vam mogu izgledati atraktivno, ali nemaju baš neku vezu sa vašim sajtom, tako da morate biti veoma pažljivi kada birate vaše osnovne ključne riječi i fraze za koje ćete se “boriti”.
Razmišljajte kao vaš posjetilac – Predpostavite koje su to ključne riječi i fraze koje će korisnici korisititi i uz pomoć kojih će doći na vaš web sajt. Trebaju vam riječi koje će “prave” korisnike, potencijalne klijente dovesti do vas. Ništa vam ne znači promet i korisnici koju su na vašu web stranicu došli putem neke ključne riječi koja nema ništa zajedničko sa vašim sajtom. Takvi posjetioci samo “slete” na sajt i odmah odlaze.
Optimizirajte sajt za dobre ključne riječi – ukupan broj posjetilaca koji pretražuje određenu ključnu riječ je veoma bitan i morate procijeniti da li se za određenu ključnu riječ isplati vršiti optimizacija. Npr. vi ste predpostavili da je vaša glavna ključna fraza “pečeni šampinjoni” jer imate restoran specijaliziran za ovo jelo. Analiza rezultata pretrage pokazuje da vrlo mali broj korisnika pretražuje pojam “pečeni šampinjoni”. Međutim, primjetili ste da pojam “pečene gljive” pretražuje znatno veći broj korisnika. Znači, to je vaša glavna ključna fraza, mada ona ne definiše vaš biznis na najbolji način, ali je ova ključna fraza bolja zato što je to što korisnici traže i što će se vaš sajt postavitii na višu poziciju u rezultatima pretrage.
Biti realan – razumjeti i uvažiti činjenicu pozicije vašeg sajta u SEO okvirima predstavlja početnu tačku od koje počinje SEO optimizacija. Npr. na pitanje klijenata: “Da, uredu, sve mi se sviđa, ali kada ću ja biti prvi na Google-u za pojam prodaja auta ?”, je poprilično teško odgovoriti. S jedne strane postoji objektivno nerazumjevanje klijenata šta je sve potrebno napraviti da bi se to desilo, a s druge strane gotovo je nemoguće predpostaviti za koji period i da li će uopšte biti prvi za tu ključnu frazu. Nije isto biti prvi za frazu npr. “prodaja auta” i ” pečeni šampinjoni”. Ukucajte allintitle: prodaja auta i dobit ćete oko 5000 stranica koje imaju neku vezu sa ovom ključnom frazom. Sa “pečenim šampinjonima” je to slučaj sa 70 stranica.
Lokaliziranje i optimizacija je takođe veoma bitna. Npr. teško da ćete biti prvi za ključnu frazu “web dizajn”, ali ako radite u Sarajevu, za ključnu frazu “web dizajn sarajevo” ili “web dizajn u sarajevu” možete vrlo brzo biti u vrhu pretrage. Naravno, morate voditi računa da i drugi vlasnici web stranica koriste iste metode
Odrediti stranice na web sajtu koje će dati više informacija o proizvodu ili usluzi koja je u suštini vaša ključna fraza. Greška je da se samo na naslovnici “nabacaju” ključne riječi i fraze, nastojeći zavarati Google u prvom redu. Imajte u vidu to da je Google nemoguće prevariti. Da, moguće je, ali dugoročno je to pogrešna poslovna strategija…
Predpostavimo da imate više ključnih riječi. Pogrešno bi bilo ukoliko bih ih postavili samo na naslovnu stranicu, jer time pravite “gužvu” na naslovnici, imate samo ograničeni prostor da ih prezentirate i detaljnije opišete, gubite smisleni slijed sadržaja na naslovnici, jer nastojite napraviti neprirodan sadržaj koji zatrpavate ključnim riječima. Umjesto toga podijelite web sajt na nekoliko cjelina u kojima će te mnogo detaljnije opisati ključne fraze tj. napisati sadržaje koji su orjentisani i fokusirani na ključne fraze za koje se borite. Blog je najjednostavnij primjer. U ovom tekstu sam više puta spomenuo pojam SEO optimizacija, web dizajn i sl. a sve su to ključne riječi za koje se bori WebFABRIKA.
On-page SEO optimizacija
On-page SEO optimizacija je ključna faza u procesu SEO optimizacije koja omogućava indeksiranje i visoko rangiranje u rezultatima pretrage.
Postoji veći broj faktora o kojima treba voditi računa prilikom on-page optimizacije,a evo onih najvažnijih:
Čist kod – veoma bitno je da vaš web sajt ima “čist” kod, bez prevelike upotrebe Flash animacija i Javascript-a pošto su ove dvije tehologije “ubitačne” za SEO optimizaciju.
Meta opisi i naslovi – pišite originalne meta opise i tagove za svaku stranicu web sajta. Mada su meta tagovi postali manje važni u rangiranju web stranica, oni još uvijek predstavljaju “mamac” za pretraživačke “spajdere” kao i za same posjetioce kojima opis koji ste dali stranici može izgledati interesantan i privući ih za klik.
Korištenje ključnih riječi – korisitite ključne riječi što prirodnije, kroz tekstove na sajtu. Nerpirodno natrpavanje ključnih riječi svakako će napraviti štetu i kontraefekat.
Adresa, uslovi korištenja … – Google voli kada na stranici napišete vaše kontakt informacije, adresu i naziv firme jer mu time šaljete “signal” da se radi o stvarnoj kompaniji, da imate šta ponuditi posjetiocima i da je u interesu Google-a da vas predstavi svojim korisnicima, svima nama, u rezultatima pretrage.
XML mapa sajta – ovo je veoma bitno jer putem XML mape sajta šaljemo poruku Google svaki put kada se nešto promijeni na sajtu.
SEO friendly URL – takođe veoma bitno je da naslovi pojedinih tranica ne budu dinamički generisani nego da budu “SEO user friendly”.
Ubrzajte učitavanje web sajta – vrijeme učitavanja web stranice igra važnu ulogu,dvostruko. Korisnici neće čekati na stranice koje se dugo učitavaju, a da ne govorimo o poruci koju šaljete Google-u. Stranicu ćete ubrzati ako optimizirate fotografije, pregledate i očistite kod itd.
Objavljeni sadržaji na web stranici
Objavljeni sadržaji na web stranici su ključ uspješne SEO optimizacije i web stranice koje imaju relevantne i raznovrsne sadržaje ne treba da brinu za poziciju na Google-u. Sadržaj je kralj optimizacije !
Svojim klijentima obavezno preporučim izradu bloga ili linka aktuelnosti. To je mjesto koje najčešće sajt puni sadržajima. Dobra SEO optimizacija obavezno podrazumjeva objavljivanje raznovrsnih i unikatnih sadržaja.
Međutim, ne možete razmišljati logikom “što više sadržaja, bolja optimizacija”. Sadržaji moraju biti relevantni i slični već postojećim sadržajima sajta.
Najbolja varijanta je da napišete tekst koji će neki drugi vlasnik web stranice linkovati na svoj sajt. Znači, pokušajte pisati članke od opšteg interesa, koji su relevantni za vašu web stranicu i nadajte se da će ih neko objaviti ili linkati na svom sajtu, kao interesantne ili članke od opšteg interesa.
Prilikom pisanja sadržaja za blog ili za web sajt generalno, pokušajte se držati slijedećih 5 jednostavnih pravila:
Brainstorm – pokušajte prikupiti što više ideja. Pogledajte šta je aktuelno u svijetu, šta konkurencija piše, registrujte se na forume i sl. Pronađite svoju priliku i pišite o temamam za koje predpostavljate da će biti interesantne vašim posjeticima. To je dobra off-page SEO optimizacija.
Naslov – pokušajte postaviti takav naslov članka, da već u toj fazi zainteresujete potencijalne posjetioce. Ovaj članak ću nazvati “Kratki SEO kurs – Veća eksponiranost, veći promet prema sajtu, više posjetilaca” što može biti interesantno za sve vas koji ovo čitate.
Poboljšanje – novim tekstom pokušajte poboljšati poziciju u pretraživačima za nove ključne riječi, a svakako ne zaboravite ni stare. Npr. WebFABRIKA je za ključnu riječ “izrada web stranica” prva na Google.ba, što je i bila naša glavna ključna fraza. Sada se počinjemo boriti za ključnu frazu “web dizajn“, tako da već i ovom rečenicom idem u tom pravcu.
Pažljivo pišite tekst, jer već i male varijacije ključnih riječi predstavljaju pozitivan pomak prema boljoj poziciji. Znači ukoliko se borite za ključnu frazu “web dizajn” bilo bi dobro da u teksu napišete varijacije te ključne fraze kao npr. ..najbitnije u web dizajnu … ili … web dizajnom se mogu napraviti … Naravno, ne zaboravite da taj tekst izgleda prirodan i da bude smislen. SEO optimizacija je nekada pomalo čudna …
Pisanje sadržaja – sada dolazimo do samog pisanja članaka i tu morate pokazati malo kreativnosti. Ovdje vam ne mogu pomoći. Dobri i relevantni tekstovi = dobra off-page SEO optimizacija …
Podijelite sadržaje – Objavite sadržaj na socijalnim mrežama, forumima ili postavite kratki uvod i link prema ostatku sadržaja. Google će više rangirati sadržaj koji se nalazi na socijalnim mrežama i koji ima više dolazećih linkova.
Pravljenje linkova prema web stranici (Link Building – off page SEO optimizacija)
Kao što Google preporučuje:” Nemojte praviti linkove prema svojoj webstranici. Radije potaknite druge da to čine …”, potrebno je praviti takve sadržaje koje će drugi vlasnici web stranica rado postaviti na svoje web stranice ili napraviti link prema njima (link building).
Međutim, ne smiju se zapostaviti metode pravljenja linkova prema web stranici, koji predstavljaju dio tzv. off-page optimizacije. Neke od metoda i taktika off-page optimizacije su:
Prijavlljivanje u direktorije (eng. directory submissions) – prijavite vaše web stranice u mnogobrojne direktorije web stranica, besplatno ili uz određenu naknadu. Najčešće je to besplatna usluga sa recipročnim postavljanjem linka, ali ne mora biti pravilo.
Prijavljivanje članaka (eng. article submissions) – prijavite članke na kvalitetne stranice./P>
Prijavljivanje na socijalne mreže ( eng. social bookmarking) – općenito, socijalne mreže su dobar izvor kvalitetnih linkva i velikog prometa.
Ostavljanje komentara na drugim web stranicama – pronađite relevantne web stranice, blogove itd. i napišite svoj komentar na objavljene članke, te postavite link prema vašoj web stranici. Velike su šanse da će vam administrator to dozvoliti, ukoliko vaš komentar nije neprirodan tj. tipa: “Odličan post…”, “Slažem se napisanim…” ili sl.
Link sa stranica prijatelja i partnera – postavite rad sa servis koji nudi nešto usko povezano i početi se odnose poslovanja u oba smjera.
Google kao glavni i najveći pretraživač vrlo često mijenja algoritme i načine vrednovanja web stranica. No, bez obzira što ste čuli, ove tehnike još uvijek imaju efekta i preporučljivo ih je raditi. Naravno, nemojte pretjerivati, radite lagano, po nekom prirodnom rastu … Neprirodno je da sajt miruje 2-3 mjeseca i onda u jednom danu dobije 100 linkova ?! Google to sigurno kažnjava …
Rezime
Razumjeti usklađenost i opće performanse web stranice je izuzetno bitno. Jedan od najboljih alata uz pomoć kojeg ćete provjeriti sve bitne karakteristike vaše web stranice je Google Analytics, jer je veoma jednostavan i pregledan, najbolji,a uz to još i besplatan. Nakon što instalirate Google Analytics kod na vašu web stranicu, imaćete uvid u podatke šta su to posjetioci najviše gledali na vašoj stranici, kako su došli, koliko su se zadržali, da li su ponovo dolazili, iz koje države su došli, da li su došli putem pretrage ili putem nekog linka itd.
Ovi podaci su izuzetno važni za definisanje ukupne SEO optimizacije i strategije Internet nastupa vaše kompanije na Internetu. SEO optimizacija je najbitniji faktor uspješne web stranice.
REZIME: