Svako ko se počeo baviti biznisom u jednom trenutku je morao unaprijediti poslovanje promocijom proizvoda i usluga koje nudi. Svakodnevno, svim mi radimo samopromociju, svjesno ili nesvjesno. Hodajući ulicom, mi radimo samopromociju…
Kada je riječ o samopromociji na Internetu, onda i nju radimo, a da možda nismo ni svjesni. Neko piše blogove, neko komentariše tuđe postove, jedni objavljuju lične fotografije, a drugi vode virtuelni život na Facebook-u. Ali, da li postoji pravi, ispravni put za samopromociju ili promociju vlastitog biznisa i da li je to zaista teško kao što se čini ? Promovirati nešto na Internetu je veoma lako, ali isto tako može biti skupo i relativno teško i mukotrpno.
Da bi se neki biznis pravilno promovisao, svakako da je potreban određeni budžet. Međutim, postoji mnogo metoda i postupaka koje i sami možemo uraditi kako bi prezentovali i unaprijedili svoj biznis.
Npr. vrlo jeftini i veoma efektno, na svom privatnom automobilu ispod zadnje tablice postavite PVC naljepnicu sa adresom vaše web stranice. Ne treba pretjerivati u veličini sloba, ali svakako da će naljepnica odraditi dobar posao.
Takođe, ne previše skupo, napravite print na majici sa imenom vaše firme, adresom sajta i korporativnim sloganom. Svakako vodite računa da majica ne izgleda jeftino i bilo bi dobro da izgleda kao da se može nositi “svaki dan.” . Ljudi nastoje pročitati ono što piše na majicama, samo nemojte pretjerivati u dužini teksta. Neka bude kratko, jasno i po mogućnosti u “casual” varijanti.
Napravite vizit karte i uvijek ih imajte sa sobom. Iskoristite svaku priliku da ih dijelite vašoj ciljanoj populaciji. Izaberite okupljanje za koje predpostavljate da će okupiti klijente na koje se odnosi vaš biznis (sajmovi, poslovne prezentacije …). Ovime takođe širite mrežu vaših potencijalnih korisnika.
U vašem gradu sigurno postoji nekolimo knjžara, kopirnica i sl., firmi ili pojedinaca koji se bave apliciranjem grafike na reklamnu galanteriju, upaljače i sl. Nije loša stvar odvojiti određeni dio predviđenog budžeta i nabaviti npr. hemijske olovke sa vašim logoom, imenom firme i adresom web stranice. Naravno, djelićete ih besplatno.
Obavezno na vašoj web stranicu pišite blog. Ukoliko napišete interesantan tekst koji može imati neku upotrebnu vrijednost, posjetioci (vaši budući klijenti) će sigurno dolaziti i čitati šta to nudite. Odlična prilika da se promovišete.
Još jedna odlična stvar, a uz to i besplatna, jeste samopromocija na socijalnim mrežama tipa Facebook-a, Twitter-a i sl. Budite aktivni i pišite na forumima, komentarišite postove, a u potpisu stavite link prema vašoj web stranici. Ukoliko budete kreativni u pisanju, dovoljno interesantni i davali dodatnu vrijednost za korisnike, posjetioci će vrlo brzo početi dolaziti na vaš sajt.
U suštini, postoji gotovo beskonačan broj načina da se samopromovišete. Najvažnije je biti kreativan i stalno iznaliziti nove načine i kanale kroz koje ćete prezentirati ono što nudite. Razmislite nakratko. I sami često nastojimo potražiti više informacija o onome što smo pročitali na nečijoj majici, naljepnici na autu, upaljaču i sl
Samo treba probati …
REZIME: