Imate web stranicu, ali nemate posjeta ili vas nema u rezultatima pretrage za ključne fraze o kojima govori vaš web sajt ?
Kao što ste već čuli mnogo puta, korisnici gledaju prve tri-četiri stranice u rezultatima pretrage i izuzetno samo prvu stranu. Rijetki su korisnici koji će preći na narednu stranicu, pošto je nepisano pravilo da web stranica ne nudi zanimljive sadržaje ukoliko se ne nalazi u TOP 10 za pojam koji pretražujete. Biti među prvih 10 stranica za ključnu frazu koja striktno definiše Vaš biznis znači biti uspješan, pogotovo ukoliko imate nov sajt i ukoliko se mnogo stranica bori za tu ključnu frazu ili riječ. Međutim, biti prvi na Google-u za ciljanu ključnu riječ je majstorstvo.
Pokušat ćemo vam prilbližiti slučaj naše stranice WebFABRIKA.ba i objasniti uspješan primjer pozicioniranja za ključnu frazu.
Biti prvi na Google-u
Sajt je postavljen u junu 2012. godine i gledano očima Google-a, veoma je “mlad” i ne bi trebao biti previše dobro rangiran. Tako je i bilo. Sajt je prijavljen na Add your site to Google i za nekoliko dana bio je indeksiran. Međutim, niko nije znao za njega. Nismo previše vodili računa o optimizaciji, već smo upali u zamku koja se sigurno desi većini vlasnika webstranica. Na Googlu smo pronalazili sajt pretražujući pojmove koji se nalaze na stranici i time smo bili zadovoljni. Naravno, doza “samodivljenja” nas je dodatno usmjerila u pogrešnom pravcu. Ono na šta nismo mogli uticati je činjenica da je sajt bio u sandboxu tj. u periodu kada Google mlade stranice postavlja daleko od prvih rezultata pretrage i naš sajt se nalazio na 300 i nekom mjestu u rezultatima pretrage za neke ključne fraze.
Pustili smo sajt da se sam pozicionira i radili na direktnom marketingu, šaljući poštom pisma namjere potencijalnim klijentima u Bosni i Hercegovini. Od poslanih 70ak poslovnih pisama, dobili smo samo jedan posao. Pismo namjere je, bez lažne skromnosti, bilo dobro napisano, ali posao nismo dobijali. Imali smo samo 3-4 stranica u portfoliju, ali očekivali smo više.
Analizirajući stanje u kojem se nalazi WebFABRIKA, planiranu i ostvarenu dinamiku, došli smo do zaključka da moramo biti bolje pozicioniran na Google-u i da je to jedini pravi način da se predstavimo klijentima i nametnemo na tržištu. Tada smo u pravom smislu počeli upoznavati pojam SEO optimizacija.
Učilui smo od najboljih i ne možemo reći da smo dovoljno naučili, ali znamo dovoljno da možemo svoje iskustvo podijeliti s vama, uz želju da izvučete zaključak i poticaj da nešto slično napravite na svom sajtu.
Učili smo od Jill Whalen i nastojali primjeniti njene metode SEO optimizacije. Tada smo upoznali pojmove on-page i off-page optimizacije. U ovom tekstu nećemo pisati detaljno o metodama koje trebate napraviti, pošto smo o tome već pisali na blogu.
Preliminarna analiza
Prvo što smo uradili jeste analiza ključnih riječi i to smo radili uz pomoć Google Adwords alata za analizu ključnih riječi.
Tada smo, ustvari, prvi put vidjeli šta to korisnici pretražuju, a blisko je našim ključnim pojmovima. Shvatili smo da na sajt moramo staviti sadržaje koji trebaju vama, posjetiocima, a ne sadržaje za koje smo smatrali da su vam interesantni. Pokušajte ovo napraviti i iznenadit ćete se šta sve ljudi pretražuju. Ne želeći nikoga uvrijediti, veliki postotak ključnih fraza imao je pravopisne i gramatičke greške. Pada li vam nešto napamet ? Napravite sadržaj koji u tekstu ima gramatičku grešku koju je napravio veći broj korisnika i Google će vašu stranicu staviti na visoko mjesto u rezultatima pretrage, možda čak i na prvo. Ne uzimajte ovo kao pravilo i dobar primjer optimizacije, naravno.
Pretpostavimo da ste pronašli ključnu frazu koja na najbolji način opisuje vašu web stranicu i vaš biznis. Za naš sajt najbolja ključna fraza je “izrada web stranica“.
E sada nastupaju problemi. Prvo smo morali znati koliko se stranica “bori” za ovu ključnu frazu i kakva nam je konkurencija. Kada se u Google.ba ukuca “izrada web stranica” Google izbaci “Oko 14,600,000 rezultata (0.07 sekundi)” što znači da se na našopj i na još oko 14,6 miliona web stranica nalazi sadržaji koji imaju veze za izradom web stanica. Kako se izboriti uz toliku konkurenciju i to pogotovo ako imate web stranicu koja je stara par mjeseci ?!
Mi smo radili ovako …
Prvo što ćete provjeriti jeste koliko web stranica u svom title tagu ima ovu ključnu frazu. Kako ovo uraditi ? U Google ukucate: allintitle: “izrada web stranica”. Dobijamo rezultat od “oko 111,000 rezultata (0.05 sekundi)”. To je mnogo manje i to su ustvari oni pravi konkurenti. Title tag je veoma bitan i o tome smo pisali u “Osnovne tehnike SEO optimizacije“.
Znači, odmah smo na WebFABRIKA.ba postavili titletag “Izrada web stranica – WebFABRIKA.ba Sarajevo”. Kasnije smo dodali Web dizajn i SEO.
Zatim smo na svaku stranicu dodali html tagove:
meta name="description"
meta name="keywords"
link rel="canonical"
Istakli smo H1-H6 tagovima ključne fraze, napravili nekoliko unutrašnjih linkova, pokrenuli blog i testirali on-page optimizaciju WebFABRIKA.ba. Za testiranje smo koristili veoma dobar paket za analizu i implementaciju SEO metoda i kasnijeg praćenje rezultata. Taj SEO paket se zove SEO power suite i toplo ga preporučujem.
Nakon 10 dana došli su i prvi rezulati. Google nas je sa 300. prebacio na odprilike 70. mjesto za pojmove za koje ssmo se “borili”. Eh, te sreće …
Sada smo počeli sa off-page optimizacijom tj. počeli smo praviti backlinkove i prijavljivati sajt na direktorije. Napravili smo profil na Facebook-u, Twitter-u i sl. U potpis na nekoliko foruma na kojima smo bili aktivni stavili smo link prema našem sajtu sa ključnom riječju u potpisu, napisali par postova u kojima smo napravili backlink prema našem sajtu i sl.
Potom smo tražili blogove sa dofollow komentarima i ostavili par komentara sa linkom prema WebFABRIKA.ba, pronašli par .org i .edu foruma i blogova i uključili se u raspravu u nekoliko tema koje su bile bliske tematici na našem sajtu.
Polako smo gradili mrežu linkova prema WebFABRIKA.ba, pisali tekstvove na blogu, istraživali šta vas to interesuje, a blisko je tematici o kojoj govorimo na našem sajtu, pokrenuli par tema na poznatijim forumima itd.
Rezultat
Šta reći na kraju … SEO optimizacija je kontinuiran posao i nikada ne prestaje. Biti prvi na Google želja je svakog vlasnika web stranice. Ko god kaže da zna sve o SEO optimizaciji, zaobilazi istinu (da ne upotrijebim težu riječ). Google stalno mijenja algoritme na osnovu kojih mjeri kvalitet stranica i ono što je važilo prije par godina sada više ne vrijedi. Npr. ključne riječi (keywords) kao html tag ne igraju odlučujuću ulogu kao prije par godina, a i page rang polako gubi na značaju. Npr. WebFABRIKA.ba ima PR 0 tj. uopšte ga nema i po tom parametru, ne vrijedi “ni pišljiva boba”. Međutim, situacija je sasvim drugačija. Nadmašili smo sajtove koji imaju i PR 4 za ključne riječi koje su nam bitne.
Jako bitna stvar je da imate originalne sadržaje, da pišete tekstove i budete kreativni. Google treba posmatrati kao posrednika između vas, korisnika njegovih usluga i nas, webmastera. Google će voliti one web stranice koje imaju šta ponuditi njegovim korisnicima, tj. svima nama.
Šta je bilo sa frazama za koje smo se “borili” ?
Pa, iako WebFABRIKA.ba nije stara ni godinu dana, za ključnu frazu “izrada web stranica” na Google.ba za stranice iz Bosne i Hercegovine smo prvi na Google-u. Ne trebaju nam više pisma namjere, klijenti nas zovu svaki dan …
I na samom kraju, najbolji savjet koji ćemo vam dati: “Ne optimizirajte stranicu za Google, već za njegove korisnike tj. sve nas !”
p.s. Upravo smo objavili post i Google ga je na Google.ba postavio na prvo mjesto za stranice i Bosne i Hercegovine kada se upiše pojam Kako biti prvi na Google, a mnoge od vas upravo interesu to … Budite i vi prvi na Google !
REZIME: