Šta reći na kraju 2014. godine, kada je SEO u pitanju… Puno toga je promijenjeno iz temelja i gotovo ništa nije isto u poređenju sa ranijim godinama. U narednoj godini, moramo očekivati i biti spremni na još veće i korjenitije promjene i pripremiti svoje web stranice na dolazeće trendove …
1. SEO će se svesti na tehnička pitanja, a objavljeni sadržaj će biti glavni parametar rangiranja
Često se pojam SEO optimizacije i objavljeni sadržaji posmatraju gotovo kao sinonimi. Naravno, jer je dobar i koristan sadržaj kompatibilan dobroj SEO strategiji. Međutim, u 2015. godini, SEO strategija će biti samo dio ukupnog online marketinga, dok će kvalitet i upotrebljivost objavljenog sadržaja imati ključnu ulogu u rangiranju web stranice.
SEO će postati više tehničko pitanje, podskup ukupne markeging strategije, rješavanje meta tagova, ključnih riječi, indeksiranja u pretraživačima, oporavka od Googleovih penala itd. U 2015. godini, dobar i kvalitetan sadržaj bit će osnova za dobro rangiranje stranice. U proteklim godinama, gotovo je bilo sasvim dovoljno uraditi dobru onpage optimizaciju, napraviti backlinkove po whitehat ofpagge metodama i Google je vrlo brzo nagradio takve stranice. Međutim. Vlasnici web stranica koji online strategiju nastupa svoje kompanije zasnivaju na “suhim” SEO metodama iz 2011. i predhodnim godinama, jednostavno bacaju svoj novac. To više “ne pije vode”… Ukoliko nemate kvalitetan i upotrebljiv (za sve nas, Googleove korisnike) sadržaj, Google vam neće dati važnost. Naravno, ovo je pomalo grubo i isključivo rečeno, ali bitna je poenta.
2. Optimizirajte web stranicu za korisnike, njihove potrebe i prikaz na mobilnim uređajima (eng. responsive design , promjenjivi dizajn)
Google je i u ovoj godini dao veliku važnost web stranicama koje su prilagođene korisnicima kroz promjenjivi prikaz (eng. responsive design) na mobilnim uređajima, tabletima … Tako se u SERP-u već testira prikaz ikone za mobilnu upotrebljivost. Već i u 2014. godini Google je slabije rangirao web stranice koje nisu prilagođenje korisnicima koji posjećuju web stranice kroz mobilne uređaje i ovaj trend će se nastaviti u 2015. godini.
Šta ovo konkretno znači ? Npr. jasno je da korisnici koji gledaju web stranicu putem mobitela imaju drugačiji prikaz stranice nego desktop korisnici. “Mobilni” korisnici često pretražuju pojmove putem glasovne pretrage, žele direktan poziv klikom na broj telefona na kontakt stranici ili direktan poziv putem skype-a, viber-a i sl. Vlasnici web stranici koji svoje web stranice ne prilagode ovim trendovima, rizikuju da ih Google slabije rangira.
3. Spominjanje brendova u sadržajima bez pravljenja linka
Ovo može zvučati pomalo čudno, ali je vrlo logično. Naime, u ranijim SEO strategijama, bilo je popularno praviti link prema jakom brendu i to na način da je link pravljen kao www.google.ba ili npr Google Bosna i Hercegovina. Ove metode su korištene (možda mogu reći i zloupotrebljavane) u cilju boljeg SERP-a. U 2015. godini, Google će cijeniti spominjanje jakog brenda bez direktnog linka prema tom brendu, što će biti signal da taj brend nije zloupotrebljen za bolju poziciju web sranice na kojoj se nalazi objavljeni sadržaj.
4. Kraj Google Authorship-a i fokusiranje na socijalne signale sa Twitter-a i Facebook-a
U nekoliko posljednih godina, objavljivanje sadržaja na Google+ i signali sa ove socijalne mreže su bili izuzetno bitni za SEO. Međutim, Google je sredinom 2014. godine objavio da ukida Google Authorship. Zbog neuspjeha eksperimenta sa Google+ Authorship-om, predpostavka je da će Google sve više osluškivati socijalne signale koji dolaze sa Twitter-a i Facebook-a. Mada tvrde da ovi signali nemaju preveliku ulogu u rangiranju web stranice, puno je primjera da to nije tako, tj. da imaju…
5. Dobri rezultati u pretraživačima će sve više biti rezultat dobrih odnosa, a sve manje rezultat tehničke SEO pripreme
Sada može zvučati kontradiktorno, ali objavljivanje velikog broja sadržaja i dobra tehnička SEO priprema, ne mora biti garant dostizanja zacrtanih ili predpostavljenih pozicija u rezultatima pretraživanja. Osobe koje se bave internet marketingom, već su shvatile da dobra Google pozicija više nije rezultat čisto tehničke SEO optimizacije, već da za dobro pozicioniranje utiču veze sa internet zajednicom, blogerima, socijalnom interakcijom …
6. Negativni SEO će biti izuzeno bitan i predstavljat će najveću prijetnju
Ovo je izuzetno veliki problem za sve vlasnike web stranica. Negativni SEO je slučaj kada se nekoj web stranici napravi veliki broj linkova izuzetno male vrijednosti u namjeri da se ta web stranica degradira u očima Google-a. Naravno, Google ima alate koji omogućavaju brisanje ovakvih linkova, ali u 2015. godini negativni Seo će imati još veću važnost. Zbog toga bi i Google morao dati veću pažnju neutralisanju negativnih efekata ovih prijetnji. Prepustiti webmasterima da sami prijavljuju i brišu ove loše linkove je loša praksa i nadam se da će Google pronaći algoritme za prepoznavanje i neutralisanje ovake vrste ponašanja.
7. SEO više neće biti izolovani segment, već integralni dio strategije nastupa kompanije na Interentu
Do sada je uobičajena praksa vlasnika web stranice da, nakon što je njihova web stranica objavljena, angažuju kompaniju ili pojedinca u cilju realizacije SEO optimizacije, nastojeći imati što bolju poziciju u rezultatima pretraživanja za ključne riječi iz domene poslovanja njihove kompanije. Međutim, kako se objavljivanje sadržaja i internet marketing mogu posmatrati kao segmenti SEO strategije, sve više se govori o Internet marketing miksu, umjesto SEO optimizacije. Znači SEO će biti sastavni dio Internet marketing miksa … Tako SEO konsultant, postaje strateg za planiranje objavljenih sadržaja na Internetu.
Naravno, stari SEO nije mrtav … On se samo mijenja …
REZIME: