Negdje u februaru 2011. godine, Google je napravio radikalan zaokret i promijenio algoritme vrednovanja web stranica u rezultatima pretrage (SERP), te nametnuo nova pravila SEO optimizacije. Veliki broj stranica je bio “pogođen” novim izmjenama i to se posebno odnosilo na stranice sa lošim kvalitetom, dok su stranice sa visokim kvalitetom sadržaja doživjele skok, neke čak i enorman skok. Tada su uočena velika pomjeranja i bilo je posebno uočljivo da su stranice sa velikom količinom reklama zabilježile najveći pad. Ovo je za posljedicu imalo “pobunu” velikog broja webmastera i od Google-a je traženo da se ispita nova poslovna politika, revidiraju nove i vrate stare pozicije na SERP-u itd. Google je odgovorio pozitivno, tako da je u aprilu iste godine izašla nova verzija Google Pande.
Ubrzo je na zvaničnom blogu objavio i osnovne smjernice za webmastere i šta je to što Google smatra za kvalitetno. Objavljene su 23 osnovne smjernice pravila Google Panda-e te su webmasteri imali osnovna načela kopjih su se trebali pridržavati. Ono što se kao najjednostavnije može zaključiti je da Google cijeni i nagrađuje kvalitetan, originalan sadržaj, informaciju koja može pomoći svima nama, tj. Googleovim korisnicima. Google želi najbolje sadržaje za svoje korisnike i to je vrlo pojednostavljena, ali suštinska filozofija Google-a.
Google Panda, kroz vrlo sofisticirane algoritme umjetne inteligencije i uz pomoć zaposlenika Google-a koji testiraju hiljade web stranica, rangira stranice na novi način, razdvajajući stranice sa kvalitetnim, od stranica sa nekvalitetnim stranicama. Zbog novih Google Panda i Google Penguin algoritama, ništa više nije isto, ako govorimo o optimizaciji za pretraživače (SEO). Ukoliko ste prije pojave Google Pande, Pingvina i ostalih novih algoritama jednostavno pravili SEO kampanju, plaćenim backlinkovima, spam komentarima na blogovima i forumima, kopiranjem sadržaja sa drugih stranica i sl., to vrijeme je definitivno prošlo. Google algoritmi su mnogo inteligentniji i starim SEO metodama se kratkoročno može napraviti neki uspjeh, ali dugoročno sigurno ne.
Da li ste pogođeni Google-ovim apdejtima najbolje možete provjeriti u Google Analytics-u ili uz pomoć alata PANGUIN TOOL. Vrlo zgodna stvar, svakako pokušajte …
Da bi opisali šta morate raditi, a šta nikako ne smijete, trebalo bi nam dosta vremena, ali ćemo u nekoliko rečenica pokušati objasniti dobru i lošu praksu.
• Pišite unikatne i korisne sadržaje
• Analizirajte kompletan sajt i uklonite ili ispravite nekvalitetne sadržaje, sadržaje kopirane sa drugih stranica i sl.
• Ispravite gramatičke greške
• Ne pravite povratne linkove prema nekvalitetnim i neprovjerenim web stranicama
• Analizirajte nekvalitetne linkove prema vašoj stranici i tražite od Google-a da ih ukloni (Google webmasters alati)
• Koristite Google smjernice ta webmastere
• Registrujte se na socijalnim mrežama i podijelite sadržaje sa prijateljima
• Prilikom pravljena linkova prema vlastitoj stranici pravite varijacije anchor teksta.
• Uradite local SEO
• Pažljivo koristite ključne riječi i ne natrpavajte ih u objavljene sadržaje (3-5%)
• Pokušajte dobiti link prema vašoj stranici na prirodan način, pišući tekstove od kojih će šira zajednica imati koristi
• Provjeravajte da li su vam stranice čiste, sigurne od virusa
• Ukoliko na stranici imate oglase, pokušajte ih smanjiti na razumnu mjeru
• I na kraju … NIKAKO NE KORISTITE BLACK HAT METODE !!!
REZIME: