Google pagerank je pojam o kome se svakodnevno vode rasprave, kako o samom pojmu i algoritmima, tako i njegovoj važnosti za poziciju u rezultatima Google pretraživanja.
Lično mislimo da PR ne igra ključnu ulogu Google-ovom definisanju vrijednosti sajta, jer to možemo vidjeti po poziciji WebFABRIKA.ba. Mi uopšte nemamo PR, tj. PR nam je 0, a u rezultatima pretrage za relevantne pojmove imamo bolju poziciju od sajtova koji imaju čak PR 3 i 4. Sajt je star nekih 7-8 mjeseci.
Bez obzira na lično mišljenje, u nastavku možete vidjeti nekoliko metoda koje će vam pomoći da povećate Google pagerank vašeg sajta.
Google pagerank – najbitniji faktori
1. Ključne riječi – Ključne riječi u title i body tagu utiču na poboljšanje pagerank-a. Takođe, koristite riječi koje se ne odnose striktno na glavnu ključnu riječ.
2.Metatag mitovi – U bliskoj prošlosti, pretraživači i “spider”-i su se oslanjali na metatagove u rezultatima pretraživanja, kako bi utvrdili i uticali na rang web stranice. Međutim, webmasteri su manipulisali metatagovima i pokušavali prevariti Google, tako što su u metatagove stavljali veću količinu ključnih riječi. Zbog toga danas Google koristi složene algoritme koristeći sadržaj stranice i ostale parametre kako bi utvrditi pravu vrijednost stranice i upotrebljivost za njihove korisnike tj. sve nas. Prema portalu SEOMoz iz 2010, meta tagovi su potpuno deplasirani i jedini meta tag koji treba ubaciti je description.
3.Odlazni linkovi – Obezbjedite odlazne linkove sa vaše web stranice prema drugim kvalitetnim stranicama. Kvalitet u odnosu na kvantitet, brže utiče na povećanje Google pageranka.
4.Sadržaj web stranice – Održavajte ga svježim, budite fokusirani na sadržaj kompletne web stranice i na teme o kojima pišete. Vodite računa o gramatici i pravopisnim greškama, jer Google daje i negativne poene web stranicama koje imaju greške u pisanju, nelogičnosti u sklopu rečenice itd. Google ne voli nepravilno napisane riječi.
5.Google mapa sajta. – Napravite sitemaps.xml sa besplatnim Google sitemap alatom. Ovaj alat zna kako Google vidi sajt, dijagnosticira i prijavljuje probleme, te indeksira web stranicu. Google sitemap lista sve linkove na vašoj web stranici, analizira rezultate koji govore o tome kako su korisnici došli na vaš sajt. Alat takođe analizira podatke koliko često osvježavate sadržaje i time utiče na povećanje Google pagerank-a.
6.Razmjena linkova. – Vanjski linkovi na drugim stranicama prema vašoj web stranici će veoma povećati vaš PR.
7.Analizirajte saobraćaj na vašoj web stranici – Uz pomoć alata Google analytics, pregledajte logove i analizirajte najveće referale i glavne ključne riječi uz pomoć kojih su korisnici došli na vaš sajt.
8.Objavljujte tekstove – Pišite tekstove za druge web stranice sa tematikom koja je bliska vašem sajtu. Još jedan način da poboljšate pagerank je da u te tekstove ubacite backlinkove prema vašoj web stranici. Izbjegavajte dupliranje sadržaja, jer to negativno utiče na vaš Google pagerank.
9.Kod web stranice – Napravite ga tako da omogućite pretraživačima (“robotima”) da lako pročitaju vašu web stranicu. Izbjegavajte Flash, jer optimizacija sajta pod Flash-om nije jednostavna.
Pokušajte primjeniti ove savjete i Google pagerank će se relativno brzo povećati.
REZIME: