U današnje vrijeme, web stranica je vizit karta gotovo svih ozbiljnijih kompanija. S obzirom da je online tržište u Bosni i Hercegovini još uvijek nedovoljno razvijeno, vrijeme je da počnete razmišljati o prezentaciji vašeg biznisa na Internetu.
Ako već imate web stranicu razmislite da li je ista spremna za ono što planirate u bliskoj budućnost i ako nije, šta bi trebali napraviti da se to promijeni. S današnjim trendovima, vaša web stranica će biti najvažnija investicija u budućnosti vašeg poslovanja.
Zašto je web stranica bitna ?
Ukoliko malo razmislite shvatit ćete da upravo sada sjedite za računarom, čitate ovo, najvjerojatnije zato što ste razmišljali da izradite vlastitu web stranicu. Vjerojatno ste u Google upisali nešto što ima veze sa izradom web stranica i evo vas, tu ste, čitate našu web stranicu ili vam ju je neko preporučio, usmenim putem ili putem druge web stranice, koju ste također pronašli na Internetu.
I upravo je to i razlog zbog kojeg je web stranica bitna ! Da mi nismo imali ovu web stranicu i ove informacije koje upravo čitate, male su šanse da bi ste nas vi ili neko sličan vama pronašli ili kontaktirali nas u vezi izrade web sajta. Web stranice predstavljaju ono što su nekada bili tradicionalni katalozi, brošure i letci, s bitnom razlikom – dostupnost web stranice na tržištu je neuporedivo veća od spomenutih tradicionalnih promotivnih medija.
Sada bi mogli pomisliti: “Ali ja nisam ništa kupio preko ove stranice i ne namjeravam i zašto je onda tako bitna ?”
U realnom svijetu postoje mnoge trgovine kao što su trgovine odjećom, u kojima veliki broj ljudi samo razgleda proizvode bez namjere da ih kupi. Isti princip se može primjeniti i na web stranice koje nude neke usluge i proizvode. Neki ljudi ih posjećuju samo kako bi razgledali ponudu, dok drugi nešto i kupe.
Pokušajte razmišljati kao vlasnik web stranice koji se obraća svojim posjetiocima:" Mi možda danas nemamo ono što vama trenutno treba, ali kako se naša ponuda mijenja u skladu sa novim životnim potrebama i svjetskim trendovima, tako se mijenjaju i vaše potrebe. Zbog toga vjerujemo da će se, u dogledno vrijeme, naša ponuda i vaša potražnja susresti.".
Da li Vam treba još argumenata ?
Evo nekoliko kojih možda niste ni svjesni.
U nekim zemljama Evropske unije do 70% populacije kupuje stvari preko Interneta. Ovaj postotak raste iz dana u dan. U Skandinavskim zemljama više od 50% svih turističkih usluga je rezervisano putem Interneta. U većim gradovima taj postotak prelazi 60%. Više od polovine svih turističkih usluga je rezervisano putem specijaliziranih web stranica iz drugih zemalja.
Da li trebam web stranicu za svoj posao ?
U velikoj većini slučajeva odgovor je DA, pa zbog toga pređite na iduće pitanje.
Kakvu vrstu web stranice trebam ?
To zavisi od toga kakvu vrstu usluge ili proizvoda nudite, šta biste htjeli postići sa web stranicom itd. Evo nekoliko primjera:
TIP 1 – općenita web stranica prezentacionog karaktera: Ako imate kompaniju, ciljate na lokalno tržište, vjerojatno bi ste mogli početi sa prezentacionom web stranicom preko koje bi potencijalnim klijentima dali mogućnost da se informišu o vašem poslu, uslugama i proizvodima koje nudite, specifičnostima Vašeg biznisa i objasniti zašto da kupe proizvod ili uslugu upravo od Vas.
Jednostavnu prezentacionu web stranicu možete koristiti i kako bi ste postojećim klijentima ukazali na nove proizvode, specijalne ponude i druge stvari koje su vezane za novosti u vašem poslovanju.
Primjer Bosnian-beech.com ili Karahmet.com
TIP 2 – Webshop: Ako je vaš cilj prodaja proizvoda putem Interneta trebat će vam tzv. Webshop ili Internet trgovina. Webshop možete koristiti za prodaju konkretnih proizvoda, ali i proizvoda koji nisu materijalni, poput e-knjiga, različitih intelektualnih i drugih usluga itd.
Webshop je daleko složenija web stranica od informativne web stranice, ne toliko iz perspektive korisnika koliko iz perspektive vlasnika, odnosno administracije, sigurnosti i održavanja iste.
Primjer Multimatik.ba ili Amedex-amadeus.com
Koja platforma je najbolja za moju web stranicu ?
Vjerojatno ste se “surfajući” Internetom i pregledavanjem web stranica na kojima se nudi izrada istih susreli sa pojmovima poput: joomla, cms, wordpress, drupal, php, html itd.
Ne dajte da vas zbuni sva ta silna stručna terminologija. Kao vlasnik buduće web stranice sa jedne strane, te vaši klijenti sa druge, imate jako malo koristi od takvih stručnih informacija. Ono što vam treba je web stranica skrojena po vašim mjerama.
Najbolje što možete napraviti, kako bi dobili optimalno rješenje za vaše potrebe je definisati slijedeće:
1. Šta želite postići izradom web stranice (kratkoročno ili dugoročno) ?
2. Koliko vremena i truda ste spremni ulagati u web stranicu ?
3. Koliko ste spremni uložiti u web stranicu u samom startu i kasnije u održavanju i plasiranju iste na Internetu ?
Svjesni smo da nije jednostavno definisati ova pitanja, ali svejedno vam savjetujemo da to napravite, jer će vam ovakav pristup kasnije uštediti mnogo vremena i smanjiti frustracije. Ako definišete ova pitanja, svaki dobar web programer i dizajner će bez problema znati kakva vam web stranica treba i koji je pravi način da je izradi.
I na kraju …
Nadamo se da vam je naš mali vodič za online strategiju bio od koristi, te bi nam bila čast kada bi upravo nas odabrali za vašeg partnera u izradi i razvoju vaših web stranica i ostalih online projekata. Ako i ne bude tako, nadamo se da će vam naši savjeti pomoći da napravite web stranicu prema vlastitim potrebama.
REZIME: